First weeks Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvet Scholtens - WaarBenJij.nu First weeks Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvet Scholtens - WaarBenJij.nu

First weeks Down Under

Door: Yvet Scholtens

Blijf op de hoogte en volg Yvet

18 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Voordat ik op reis ging had ik gezegd geen blog bij te houden, maar nu ik hier een tijdje ben leek het me toch leuk om jullie een beetje op de hoogte houden! Aangezien ik wat later ben begonnen met schrijven en weinig internet had de laatste tijd, is mijn eerste blog een tikkeltje lang, dus voel je zeker niet verplicht alles door te lezen;)

Het is alweer een paar weken geleden dat ik naar de andere kant van de wereld ben gevlogen en ik moet zeggen dat ik er aardig aan kan wennen. Op de dag dat ik richting Australië vloog, voelde het allemaal nog zo onwerkelijk, waar begon ik aan!?

Ik begon mijn reis in Hong Kong, waar ik na een vlucht van 11 uur, 17 uur moest wachten. Het liefst zou ik willen slapen, maar ik wilde hoe dan ook Hong Kong bewonderen. Ik vond het een onduidelijke en vieze stad, maar daarnaast had het ook iets bijzonders. De drukte op de straten, de marktjes, lichtgevende borden, mensen met mondkapjes en het prachtige uitzicht vanaf Victoria Peak op Hong Kong Island. Na 8 uur te hebben rondgedwaald in deze wereldstad, ben ik teruggegaan naar het vliegveld, voor de laatste lange vlucht: 9 uur naar Sydney. Gelukkig was ik zo moe, dat ik al voor het opstijgen in slaap viel en uiteindelijk boven Australia wakker werd. Dat was me even een lange vlucht....en dat was nog maar het begin van mijn reis;)

De eerste dagen in Australie verbleef ik in een hostel van de organisatie Australian Backpackers. Ik werd goed opgevangen en geïnformeerd over alle belangrijke zaken.
Tja en dan sta je er alleen voor, niemand die je kent en nog niets voelt vertrouwt aan de andere kant van de wereld. Aangezien het de thuisbasis was van de Nederlandse organisatie was er een komen en gaan van Nederlandse mensen, waardoor ik al snel mensen leerde kennen.
Het slapen in een hostel is even wennen, mijn eerste nacht had ik een snurkende vrouw op mijn kamer, gingen 2 meiden om 6 uur uit bed voor werk, kwam om 8 uur de conciërge binnen om een kluisje te repareren en om 9 uur arriveerde een nieuw meisje. Of te wel, die jetlag moest ik maar een andere keer uitslapen;) Het leuke van de "dorms", zoals ze de meerpersoonskamers noemen in hostels, is dat er telkens nieuwe mensen in de kamers komen. Zo ontmoette ik de 2e dag een Duits meisje, Maria, waar ik de rest van de week mee ben opgetrokken. We hebben samen onze ogen uitgekeken in Sydney en zijn met nog 2 Nederlandse jongens, Pim en Martijn, naar de Blue Mountains geweest.

Ik wilde max. een week in Sydney blijven en daarna naar het noorden vliegen. Dit in verband met het weer. In Sydney was het fris en regende het veel, terwijl in Cairns in het noorden de temperaturen rond de 30 graden liggen. Op zaterdag boekte ik dan ook mijn ticket naar Cairns. 1 van de jongens die mee ging naar de Blue Mountains wilde ook graag naar Cairns dus boekte hetzelfde vliegtuig. Wel zo gezellig om een reismaatje te hebben in Cairns. We hadden afgesproken wel ons eigen gang daar te gaan als we dat wilde.

Op dinsdag vlogen Pim en ik naar Cairns, nu begon de reis echt! Cairns was een leuke stad, maar veel te toeristisch en er was geen strand. Behalve een uur rijden van Cairns, daar was Palm Cove; een mooi strand met palmbomen. Wat ik niet mocht missen nu ik in Cairns was, was het Great Barrier Reef. Dit is het grootste koraal rif ter wereld en ligt een uur varen voor de oostkust. Ik had alleen een tour geboekt om te snorkelen, maar ontmoette op de boot een Engels meisje, Beth, waar ik de rest van de dag mee optrok. Het koraalrif was prachtig; het was tussen de 1 en 20 meter diep, overal visjes, gekleurd maar ook veel verbleekt koraal helaas en..... een haai die onder me door zwom. Gelukkig zag ik hem en hij mij niet ;)

Pim ontmoette een Italiaan in ons hostel die graag de oostkust wilde doen, ze kozen ervoor om samen een auto te huren en naar beneden te reizen samen. Nu stond ik er weer alleen voor, iets wat ik eigenlijk helemaal niet erg vond. Omdat je zoveel mensen ontmoet en de sfeer onder de backpackers zo relaxt is, spreekt iedereen je aan. Soms kom je niet verder dan "Hi, how are you? Where are you from?" En soms klikt het beter en heb je de leukste gesprekken. Je kunt alleen aan een tafel in een hostel gaan zitten en voor je het weet heb je een leuk gesprek met iemand en eet je niet meer alleen. Juist daarom waardeerde ik de avonden eigenlijk ook wel die ik alleen was. Lekker zelf koken en een boek lezen.

Nadat Pim naar het zuiden was vertrokken, ontmoette ik 2 Nederlandse meisjes, Sara en Tess. We hadden hetzelfde idee, namelijk een auto huren en via de oostkust naar het zuiden reizen. Na een dag met elkaar te hebben opgetrokken besloten we een camper te huren voor 10 dagen: van Cairns naar Airlie Beach. Het leek ons wel zo verstandig om niet gelijk 4 weken te boeken, we kenden elkaar namelijk net een dag;) Het enige wat we nog moesten doen was 2 extra personen vinden voor de camper. We hadden nog 3 dagen voordat we zouden vertrekken, moest lukken!
Dit lukte dan ook vrij snel, we vroegen 2 Engelse jongens mee die Sara en Tess al kende uit het hostel. De roadtrip kon beginnen!

In mijn volgende blog ga ik jullie vertellen over de roadtrip!

Liefs Yvet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvet

Hoi allemaal, De komende maanden zal ik doorbrengen in Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië. Middels deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis, zodat jullie aan de andere kant van de wereld ook een beetje kunnen meegenieten! Liefs Yvet

Actief sinds 16 Okt. 2016
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 964

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 04 April 2017

Backpacken Down Under

Landen bezocht: